söndag, juli 27, 2008

Nattfunderingar..

Man ska inte vara vaken en hel natt.. så är det bara.. man tänker på saker som man aldrig skulle reagera över i vanliga fall.. jag får då bla för mig att det finns minst en webbkamera som övervakar allt jag gör.. Så var det åxå när jag jobbade natt som personlig assistent.. Men sen sansar jag mig å inser att det är rätt löjligt.. vem orkar sitta å titta på en som jobbar natt.. rätt trist skulle det vara.. "jaha, nu går hon å viker tvätt.. å nu går hon å hjälper tanten i rum 206.. tittar lite på tv.."
Näe.. nu har jag nedräkning till två lediga nätter.. 6 timmar kvar...
Sen jobbar jag ytterligare två nätter å sen är det färdigjobbat för denna omgång.
Imorgon ska jag cykla hela dagen.. eller kanske inte riktigt hela dagen.. men jag känner för att cykla nu.. Ja bara en sån sak.. varför känner jag för att cykla nu.. mitt i natten.. hoppas bara det håller i sig till imorgon.. =0)
Idag (eller säger man igår??) så var jag till Björnes å kollade på kattungarna.. så söta!! Fotade dom åxå, men hur lätt är det då.. dom swichar ju bara förbi en.. men några kort tror jag blev rätt bra, lägger in imorgon ev. om jag får någon tid över mellan mina cykelturer...

Idag har Gustav följt mormor å morfar på loppis.. han var rätt stolt då han kom hem m sakerna morfar å han hade handlat =0)
Oskar har för nåra veckor sen börjat krypa på alla fyra så han är det nu fart på.. han ställer upp sig där han kommer åt.. å störtar i golvet några ggr per dag.. Han blir nog en vildare pojk än vad Gustav någonsin varit =0)

Å Johanna har nu äntligen kommit hem från PDOL.. (piteådansaråler) =0)
Från torsdag till söndag i tält.. herregud.. skulle aldrig klara det.. gammal..jag?? jo det är nog så..
Men nu är hon hemma å mina mardrömmar kanske ger sig nu =0)
Nä nu ska tant gå å glo på lite tv.. så småningom titta in till tanterna.. å sen kommer morgontidningen.. sen åker jag hem i min lilla röda bil..
Sov så gott..
//Tillfällig Nattsuddare

Inga kommentarer: