måndag, augusti 12, 2013

Nu vill jag pausa..

Fast det ville jag redan i fredags.. men nu är nu å jag letar pauseknappen!
Jag vill inte att vintern ska komma, men imorse fick jag höstkänslor!
Kommer vi verkligen inte att få svettas i solen nå mer i år??
Nej jag är inte redo!!
I veckan så drar projekt "sovrumsrenovering" igång.. det ska visserligen bara slipas tapetskarvar, spacklas, tapetseras å spikas panel så det ska inte ta så lång tid.. sen kommer sängar att flyttas å sovrum pimpas!
Det är då jag en kall vinterdag ska bädda ner mig i en fluffigt renbäddad säng i vårat romantiska sovrum å börja med att läsa Keplers Hypnotisören å minnas den varma sommardagen jag fyndade alla 4 böcker av Kepler för under en 50 lapp (alla i toppskick å 3 av 4 var inbundna!)
Undra ifall jag kan få en liten kamin installerad i sovrummet.. m en sprakande eld.. eller det var ju att sväva iväg, jag vill ju ha kallt i sovrummet ;)
Sen så har jag ju ett underbart kök som jag kan tillbringa många vintertimmar i åxå ;)
Nej det kommer inte att gå nån nöd på mig.. men jag vill så gärna ha kvar sommaren ett tag till..
Nä nu är det hög tid att fixa morrongröten!
Jag tror dagen kommer att bli toppen även idag!

//C



Inga kommentarer: