måndag, september 16, 2013

Att virka en mormorsruta

Ja nu har jag gett mig in i striden m virknålen.. Jag vill ju kunna virka sådär enkelt å fint som alla verkar kunna, så jag fick ett gäng nystan å nålar av min mamma.
På lunchen på jobbet så tog jag upp kampen!
Det gick sådär..
Jag ger inte upp utan tänker att jag laddar väl upp m kaffe å youtube!
Det går väl sådär.. att bara sitta å se, ja då ser det ju så enkelt ut "jamen i den farten så ska jag väl kunna hänga med å virka mig en proffsig ruta" tänker jag, fiskar upp mitt vita garn å nålen, japp, luftmaskor det kan jag =D
Men sen så får jag pausa, virka, se, virka, spola tillbaka, pausa, virka, riva upp, pausa, skruva upp ljudet, virka, riva upp, se på perfekta naglar som till slut bara blir röda sträck för då har hon ökat hastighet (man ska väl kunna luftmaskor å dubbelmaskor å stolpar å vad det nu kan heta) men jag fattar inget! Jag ser ju inte.. behöver jag glasögon??
Nej då byter jag filmsnutt, den där kärringen fattar ju inget!
Nästa film.. samma sak..
Ny film.. på engelska dessutom.. jaha, ett hjärta ska det nu bli, ett fint hjärta! Ja det vill jag göra!
När jag har virkat en stund så ser jag på mitt resultat å jämför m hennes.. jag har fått en rund ring, hennes är bara en rak sak.. hur gick det till??? Vart är hjärtat??
Nej nu skiter jag i det här!
Jag tänkte ju virka mig ett mobilfodral till att börja med, sedan utöka å göra ugglor å mucklor av färgglada garner! Pyttsan..
H J Ä L P!
//C

Inga kommentarer: