torsdag, februari 07, 2008

30km/h!!!!!!

Ska det vara så svårt att köra 30 när det är 30!!!!!
Vi har i våran lilla by en 30 skylt.. men jag kan nog lätt räkna på en hand hur många som kör 30.. eller till och med på ett finger!!! å det är JAG!! (jo jag klappar mig själv på axeln å kallar mig duktig en sån gång!!!)
Vi bor så till att jag kan sitta i köksfönstret eller på bron å se alla bilar susa förbi!!!Ingen verkar bry sig om att vi har först ett dagis där + att det står barn på morgonen å väntar på skolbussen... Men spelar det någon roll.. är det 30 så är det 30!!! Inte 50 eller 70 eller 80 eller 90!!!
Kan ju erkänna att 90 har jag svårt att hålla ibland.. MEN 30!!!!!

Ska bli ett nöje att sitta å se när polisen står där å plockar en efter en, den vackra dagen som dom bestämmer sig för att göra en insats, istället för att sponsra grannsamhällets bageri.. Den dagen ska JAG sponsra bageriet å köpa en stor tårta till polisen varje dag i en månads tid!.. (lätt att säga så, i och med att jag vet att innan den dagen kommer så har jag uppnått mitt mål å blivit miljonär, för det är många år sen polisen gjorde en hastighetskontroll här i byn.. å ingen på 30sträckan vad jag vet!!!)
Varför jag nu är så uppretad är för att när jag skulle på dagis med Gustav imorse så blåste en av byns invånare förbi i en hastighet långt över 30!!! Jag hann inte se människan ifråga, men jag vet ju vad han har för bil!!!
Nä nu ska jag äta frukost å tänka på nått annat..
//Trafikpolisen!

Inga kommentarer: