lördag, februari 02, 2008

Kalas..

Grattis Albin!
Idag har vi varit på kalas å firat Albin & Theres.. Jag hade ju bakat falska biskvier & havrebollar som T bla fick.. historien bakom havrebollarna är ju tragisk..
Jag drog igång baket imorse, började m maskin nr 1, min elvisp som sitter fast på bunken.. eller ja.. hur man nu förklarar..
Men det insåg jag snabbt att den var för klen.. Jag plockade då fram maskin nr 2, min matberedare å smetade ihop första ingredienserna, men den ville inte riktigt kleta ihop allt.. det låg lixom bara å kleta längst ner i matberedaren..
så då flyttade jag över allt till maskin nr 1.. elvispen.. körde smeten där i några minuter som man skulle.. såg sen att detta rymmer jag ju inte 1½L havregryn i.. fram m maskin nr 3... min bakmaskin.. som jag alltid gör bulldegen i... japp där ryms det en hel del!!!
Körde på så in i käppen.. låter lite konstigt.. ja men det går väl för tungt tänkte jag å drog upp hastigheten..
När jag tillslut inser att så här ska det inte låta.. inte så här länge i alla fall.. så var det försent!!!
Den var trasig.. ena vispen hade ju böjt sig utåt!! Hur i hela friden gick det till????
Så nu står jag med skägget i brevlådan.. jag kan ju inte baka bullar utan min maskin!!!
Måste sätta ut en efterlysning på den del som är trasig!!!
Men jag har hittat en ny som jag vill ha.. Men av någon anledning så kan jag tydligen inte lägga upp bilder just nu så ni får inte se den!!! Men den heter KENWOOD MX271 RÖD.. Visst låter det som en racerskoter? =0)
Nä nu ska jag avsluta här, men jag återkommer naturligtvis m en bild på den.. å även den trasiga delen =0)
Hoppas nu bara havrebollarna smakade bra =0)
//StorBakaren
...Grattis Richard...

Inga kommentarer: